Kampblog 3 2019

Woensdag op donderdag nacht.

Dropping!!!! Maar oh nee!!! Daar is omkeerman weer. De kids van (bijna) 14 en ouder gingen op omgekeerde dropping. Eerst zo ver mogelijk lopen in 1 uur, om dan te worden opgehaald. Maar helaas, omkeerman was vertrokken en hierdoor ging alles weer normaal. Dus we moesten weer teruglopen. #Genakt.

Donderdag 22 augustus 2019.

Het beloofde een mooie dag te worden wisten we. Met lekker weer en veel zon. Maar dat het zo’n leuke dag zou worden wisten we niet hoor!

We begonnen de dag met rustig opstaan. Heerlijke muziekjes, wacht even…. Is dat niet een liedje van Spongebob?
Een aantal kampkinderen herkennen de tune en leggen gelijk de link tussen meerminman en mosseljongen. Blijkt dat we het mis hebben… Lees maar mee.

Paniek in de tent! De onzichtbare bootmobiel is weg, gone, loesoe! Plots verschijnen daar twee prachtige verschijningen: Meerminvrouw en oestermeisje. We moesten de nieuwe onderwaterhelden helpen met het vinden van de bootmobiel. Tijdens het ochtend spel speelden we kleine waterspelletjes op het veld. Ballonnen overgooien en water verzamelen bijvoorbeeld. Ook hebben we Spongebob geholpen met zijn rijlessen. Want hij kan er natuurlijk niet zo heel veel van… Gelukkig hebben we hem leren schakelen.

In de middag begrijpen we dat de onzichtbare bootmobiel op een andere locatie is gesignaleerd. We moeten dichte schoenen aan en zwemkleren mee nemen. Op de fiets naar het zwembad!

Maar wacht eens… Dit is niet zomaar een zwembad. Het is een meer! Maar wacht nog eens… Dit is niet alleen een meer, het is een echt park. Met superveel verschillende klim en klauter plekken die weer verschillende thema’s hebben. En een spalsh, een supergroot indoor speelpark met piraten en niet te vergeten, een echte achtbaan!!! Zo Vét!!!

Echt een hele leuke dag beleefd, en dan is het nog niet eens afgelopen. Voor het avondspel zijn we weer naar het grote bos gelopen, het begon al donker te worden.
Eenmaal aangekomen in het bos, werd ons verteld dat de onzichtbare bootmobiel hier ergens zou moeten staan. Maar er waren ook andere auto’s die in de buurt waren. Door heel stil te zijn en rustig te lopen konden we de bootmobielen horen en op die manier de goede boot vinden. Maar tussendoor reden die wagens natuurlijk gewoon door, dus de ene keer was de 65+ boot links, en de andere keer weer rechts. Behoorlijk verwarrend maar superleuk om weer eens een vorm van het dierengeluiden spel te spelen!!!

Moe en voldaan komen we terug in het kamphuis, er wordt een hoop nagepraat over vandaag en het enthousiasme spat ervan af. Op naar bedje!!!


Vrijdag 23 augustus 2019

’s Nachts is er blijkbaar nog wat kattenkwaad uit gehaald. De oudste dames hebben een slinger van alle jongensschoenen aan het plafond gehangen! En dat op zo’n belangrijk moment in de week: de laatste dag. Hier moet nog even geknald worden maar zonder schoenen wordt dat natuurlijk best lastig.

Na het ontbijt snel corvee doen. Gelukkig krijgen de jongens de schoenen uiteindelijk van het plafond, de knopen zelf loshalen duurt nog een flinke 20 minuten…

Iedereen zit klaar voor het ochtend spel. Benieuwd wat we zullen gaan beleven!

De Mario tune dendert over de speakers. Super Mario komt daar op Yoshi zijn rug uit de machine gesjeesd. Hij pakt onderweg nog een kistje met het vraagteken erop, en eindigt zijn ritje in de welbekende groene buis. De speluitleg volgt: We moeten verschillende spellen spelen bij Audio, Tokio, Casio, Danio, Fysio en natuurlijk Mario zelf. Via een fantastisch mooie looplijst, waarbij aan elk detail gedacht is, vinden we al snel onze weg. In totaal spelen we drie rondes en tussen iedere ronde door is daar een spel voor de leiding.

De spellen die de leiding moesten doen:

  • Een stapel van 4 blikjes fris naar de overkant schuiven met hun hoofd.
  • Een beschuitje eten met 1 van de dames leiding en daarna fluiten.
  • Met een ballon een bekertje aan de overkant van de tafel zien te krijgen.

Door deze spellen te winnen konden we de power-up Toad verdienen. Als we wilden konden we deze gebruiken bij de spellen, waardoor het spel iets makkelijker werd en we meer punten konden pakken!

Na het ochtend spel lekker lunchen en voorbereiden voor de bonte avond. Terwijl het middagspel wordt voorbereid is iedereen druk bezig met het maken van een nieuw kampliedje. Deze moet worden gepresenteerd op de bonte avond. We zijn benieuwd naar het eindresultaat.

Het middagspel begint. We moeten in zo min mogelijk kilometers Princes Perzik zien te bevrijden. Zij is ontvoerd door Browser en meegenomen naar een geheime locatie. We gaan van start maar wacht eens, zo makkelijk gaat het allemaal niet.

  • 3 sleutels zitten vastgeschroefd op een plankje, maar we moeten een schroevendraaier vinden.
  • Er is 1 band zacht, maar we hebben geen fietspomp.
  • Twee fietsen zitten aan elkaar vast met een touw, die moeten we los zien te krijgen.
  • Er klinkt een gemene stem door de speaker. Niet te verstaan door de drukke muziekjes er doorheen. Door ons te concentreren horen we wat browser zegt.

Het komt erop neer dat we naar Bonfire in Erp moeten. Maar eerst dus al die andere puzzels oplossen. Groep 6 vertrekt uiteindelijk als eerste. Maar op de voet gevolgd door de andere groepen.

Aangekomen bij de eerste locatie, krijgen we een nieuwe envelop met opdrachten.

Een woordzoeker, een vierkantje die op een specifieke manier moet worden gevouwen zodat er een ontcijferingssleutel ontstaat voor een geheimschrift.

Bij het oplossen van de woordzoeker, krijgen we een eerste getal voor het cijferslot die op het bakje met perziken zit; een 7. Door de nieuwe plattegrond weten we dat we naar Boekel moeten fietsen voor de lunch.

Aangekomen in Boekel: STOP!!!! Niet je zakje open maken, er staan cijfers op!!! We schrijven de cijfers op en in de nieuwe envelop krijgen we, het geheimschrift. Door gebruik te maken van dat vouwbare vierkante, geeft de zin aan dat we naar onze voor en achternamen moeten kijken. Het cijfer op het zakje van het kind komt overheen met een letter. Uiteindelijk kan zo het cijfer 3 worden ontcijferd. Goed onthouden 7 en 3.

Door met puzzelen! We hebben een nieuwe plattegrond van Boekel. We zien cijfertjes en streepjes. Al snel wordt duidelijk dat we de juiste straatnamen moeten invullen om een zin te maken. Volgende locatie; Dribbelei in Gemert. Let’s Go en niet vergeten, Let op de kilometers!!!!

Er zijn onwijs aardige mensen hier in de omgeving. Een hele hoop mensen zijn behulpzaam en wijzen de weg, sommige fietsen zelfs stukjes mee!

Bij het dribbelei, een vissersvijvertje, krijgen we een nieuw blaadje. Hierop staat een Instagram account geschreven. Snel! Zoek iemand in de omgeving op want wij mogen onze telefoons niet gebruiken. Op de pagina is te zien dat Princes Perzik 6 Vingers op steekt. Het laatste cijfer van de Code, Yes!!! We maken snel het slot los, toch nog een hele klus want het is een wirwar van draden. Het lukt! Princes Perzik is vr… Oh wacht even. Er ligt nog een blaadje onderin. We vouwen hem open en zien daar een mooie tekening van een Kasteel in Gemert. Natuurlijk! Dat is de echte locatie van de echter Princes Perzik. Kom op! De laatste meters!

Waar is ze? Waar is Princes Perzik? Snel zoek, zoek, zoek beter!!!!

Jaaaaaa Gevonden! Wat een leuke tocht en wat fijn dat ze weer veilig in ons midden is!!!

Laten we nu maar teruggaan naar het kamphuis. Er staat nog een hoop te gebeuren.

Bij het kamphuis aangekomen wordt er nog even gewerkt aan het lied en de koffers worden alvast ingepakt. TOET TOET. Lekkerrr patatjess hmmmm. Sommige kinderen eten wel twee zakken patat en 3 snacks!!!

Na het lekkere eten worden de corvee taken uitgedeeld, maken we de groepsfoto’s en het laatste spel wordt voorbereid. Een avondspel op vrijdagavond, we houden ervan. Lekker veel spelletjes!

Dit spel is ook weer geweldig spannend om te spelen. Lees maar mee.

Er is een Mario kartbaan gemaakt op de tafeltennistafel. Aan de de tafel vast zit een rad. Sommige van ons herkennen het rad van een paar jaar geleden; Het rad van of voor Teun heeft een upgrade gehad. Er staan nu allerlei Mariokart Sjablonen op het rad. Ieder plaatje heeft zijn eigen voordeel. Zo zijn er schildpadden waarbij de groep voor je achteruit gaan, er zijn bananenschillen die je op de weg kan leggen. Niet te vergeten is daar ook nog Kees Kogel. Als je die draait sta je gelijk vooraan. We mogen aan het rad draaien als we fiches inleveren. Deze zijn te verdienen door verschillende kleine spelletjes te spelen op het veld. Voordat we draaien moeten we kiezen welke ring we willen. Binnenste ring is nadelig voor de anderen op de baan. En met de buitenste ring heb je de mogelijkheid om naar voren te racen. Het is een hele spannende race en iedere keer als we bij de baan aankomen is er weer van alles veranderd. Uiteindelijk komen de Future Flies als eerste over de finish. Geweldig spel!

2 thoughts on “Kampblog 3 2019

  1. Lief tof kampteam
    Jullie hebben het geflikt –>een fantastisch superheldenkamp 2019!!
    En het meekijken via Instagram vond ik ook echt top. Met de foto’s had je direct een beeld van wat er gebeurde. Sfeerimpressies, spellen, kampvuur etc………. Tof.
    Goed om te lezen dat jullie alweer uitkijken naar de voorbereidingen 2020.
    Ontzettend veel succes met de afronding van kamp 2019.

  2. Wat een geweldige week was dit weer! De lat voor kamp 2020 is nu wel heel hoog gelegd!!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Top